Thomas Moser, Bettina Dudas, Turid Thorsby Jansen ogMari Pettersvold
:
Etter- og videreutdanning i barnehagesektoren - kartlegging av tilbud og etterspørsel
Prosjekt i oppdrag av Kunnskapsdepartementet
Delrapport 2 – Styreres (daglige lederes) vurderinger av kompetanseutvikling, etter- og videreutdanning
Rapport 4/2006, Høgskolen i Vestfold
63 sider - 80 kroner
Fulltekstutgave (pdf-format - 762 kb)
Om rapporten:
Dette er den andre delrapporten fra prosjektet ”Etter- og videreutdanning i barnehagesektoren - kartlegging av tilbud og etterspørsel” i oppdrag av Kunnskapsdepartementet. I rapporten presenteres resultatene fra en landsrepresentativ undersøkelse av etter- og videreutdanning i barnehagesektoren. Mellom februar og april 2006 ble det sendt ut 1127 spørreskjemaer til styrerne i alle barnehager i 76 kommuner eller bydeler i hvert fylke. Undersøkelsen inneholder spørsmål om institusjonen, generelle spørsmål om kompetanseutvikling, etter- og videreutdanning, konkrete erfaringer med og fremtidig behov for etter- og videreutdanning.
Om forfatterne:
Thomas Moser er professor i idrettsvitenskap og forskningsleder ved Barnehagesenteret ved HVE.
Bettina Dudas er utdannet idrettspedagog/idrettsterapeut med hovedfag i tilpasset fysisk aktivitet. Hun er prosjektmedarbeider ved Høgskolen i Vestfold.
Turid Thorsby Jansen er utdannet førskolelærer med hovedfag i barnehagepedagogikk og arbeider som høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold.
Mari Pettersvold er sosiolog og arbeider som høgskolelektor i førskolelærerutdanningen og som daglig leder av Barnehagesenteret – Senter for samarbeid om barnehageutvikling ved Høgskolen i Vestfold
Copyright: HVE / Forfatterne 2006
ISBN
82-7860-170-4
(Papirutgave)
ISBN 82-7860-171-2 (Elektronisk utgave)
<< Tilbake til hovedsiden for Skriftserien
|