Turid Thorsby Jansen og Kristin Rydjord Tholin:
Se lyset sammen er bra!
Rapport 13/2006, Høgskolen i Vestfold
89 sider - 120 kroner
Fulltekstutgave (pdf-format - 480 kb)
Om rapporten :
Rapporten redegjør for et samarbeid med en enkelt barnehage i utviklingen av et ”skreddersydd” etter- og videreutdanningsforløp for hele personalet, til sammen 30 stykker.
Studiet er utviklet etter modell av ”Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen – med barn i rampelyset” (PUB-studiet) som Høgskolen i Vestfold har arrangert i flere år. Parallelt med studieforløpet ønsket vi å inngå et forskende partnerskap med denne barnehagen, for å innhente mer systematisk kunnskap om hvordan et etter- og videreutdanningsprogram kan få betydning for det pedagogiske arbeidet i barnehagen.
Som lærere og fagansvarlige ønsket vi å dokumentere erfaringene med å ”skreddersy” et etter- og videreutdanningstilbud til barnehagefeltet. Vi ville finne ut hva læringsutbyttet var i et videre- og etterutdanningsforløp der hele personalgruppen deltok i prosessen, og alle førskolelærerne gjennomførte et videreutdanningsstudium.
Om forfatterne:
Turid Thorsby Jansen og Kristin Rydjord Tholin er ansatt som høgskolelektorer i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold. De underviser ved førskolelærerutdanningen i tillegg til etter- og videreutdanninger i regi av Barnehagesenteret, Høgskolen i Vestfold.
Copyright: HVE / Forfatterne 2006
ISBN
82-7860-190-9
(Papirutgave)
ISBN 82-7860-191-7 (Elektronisk utgave)
<< Tilbake til hovedsiden for Skriftserien
|