Thomas Moser, Mari Pettersvold, Turid Thorsby Jansen, Bettina Dudas:
Etter- og videreutdanning i barnehagesektoren - kartlegging av tilbud og etterspørsel
Prosjekt i oppdrag av Kunnskapsdepartementet
Delrapport 5– Perspektiver på kompetanse og kompetanseutvikling i og utenfor barnehagesektoren
Rapport 7/2006, Høgskolen i Vestfold
43 sider - 60 kroner
Fulltekstutgave (pdf-format - 381 kb)
Om rapporten:
Dette er den femte delrapporten fra prosjektet ”Etter- og videreutdanning i barnehagesektoren - kartlegging av tilbud og etterspørsel” i oppdrag av Kunnskapsdepartementet. Gjennom dette delprosjektet ville en bidra til en bedre grunnleggende forståelse av begrepene kompetanse og kompetanseutvikling, og til å skape en oversikt over foreliggende erfaringer med bruk av begrepene i barnehagesektoren. Delprosjektet baserer seg på en gjennomgang av foreliggende dokumentasjon av kompetanseutvikling utenfor og i barnehagesektoren med hovedvekt på norsk litteratur og erfaring.
Som vedlegg i denne delrapporten inngår det et eksternt bidrag om IKT-kompetanse, skrevet av Nina Bølgan (HiO), Margrethe Jernes (HSH) og Kari Wigstøl (HiA), og to bidrag med utgangspunkt i en erfaringsdelingskonferanse om kompetanseutvikling i barnehagesektoren (22.11.05) skrevet av henholdsvis Mari Pettersvold (HVE) og Einar Juell og Turi Pålerud (Utdanningsforbundet).
Om forfatterne:
Thomas Moser er professor i idrettsvitenskap og forskningsleder ved Barnehagesenteret ved HVE.
Mari Pettersvold er sosiolog og arbeider som høgskolelektor i førskolelærerutdanningen og som daglig leder av Barnehagesenteret – Senter for samarbeid om barnehageutvikling ved Høgskolen i Vestfold.
Turid Thorsby Jansen er utdannet førskolelærer med hovedfag i barnehagepedagogikk og arbeider som høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold.
Bettina Dudas er utdannet idrettspedagog/idrettsterapeut med hovedfag i tilpasset fysisk aktivitet. Hun er prosjektmedarbeider ved Høgskolen i Vestfold.
Copyright: HVE / Forfatterne 2006
ISBN
82-7860-176-3
(Papirutgave)
ISBN 82-7860-177-1 (Elektronisk utgave)
<< Tilbake til hovedsiden for Skriftserien
|