Turid Thorsby Jansen, Mari Pettersvold og Thomas Moser
:
Etter- og videreutdanning i barnehagesektoren - kartlegging av tilbud og etterspørsel
Prosjekt i oppdrag av Kunnskapsdepartementet
Delrapport 1 – Dialogmøter mellom fylkesmenn og regionale høgskoler om kompetanseutvikling, etter- og videreutdanning
Rapport 3/2006, Høgskolen i Vestfold
37 sider - 60 kroner
Fulltekstutgave (pdf-format - 429 kb)
Om rapporten:
Dette er den første av seks delrapporter fra prosjektet ”Etter- og videreutdanning i barnehagesektoren - kartlegging av tilbud og etterspørsel” i oppdrag av Kunnskapsdepartementet. Fylkesmannsembetene og de regionale høgskolene er sentrale aktører i utvikling av kompetanse i barnehagesektoren. Det ble gjennomført en samtale basert på en guide utviklet av prosjektgruppen og ledet av fylkestillitsvalgte i Utdanningsforbundet. Informantene kommer med viktige bidrag som gir mer innsikt i og kunnskap om aktuelle etter- og videreutdanningstiltak, hvilke aktører som driver med hvilke type tiltak, erfaringer som foreligger fra disse tiltakene, hvordan etter- og videreutdanningen styres samt hvilke kompetanseutviklingsbehov som finnes.
Om forfatterne:
Turid Thorsby Jansen er utdannet førskolelærer med hovedfag i barnehagepedagogikk og arbeider som høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold.
Mari Pettersvold er sosiolog og arbeider som høgskolelektor i førskolelærerutdanningen og som daglig leder av Barnehagesenteret – Senter for samarbeid om barnehageutvikling ved Høgskolen i Vestfold.
Thomas Moser er professor i idrettsvitenskap og forskningsleder ved Barnehagesenteret ved HVE.
Copyright: HVE / Forfatterne 2006
ISBN
82-7860-168-2
(Papirutgave)
ISBN 82-7860-169-0 (Elektronisk utgave)
<< Tilbake til hovedsiden for Skriftserien
|