Berit Bratholm og Kristin Rydjord Tholin:
SAMARBEIDSLÆRING PÅ TVERS
En teoretisk og empirisk studie av didaktiske møter mellom førskolelærer- og allmennlærerstudenter på Høgskolen i Vestfold høsten 2003
Rapport 10/2004, Høgskolen i Vestfold
108 sider - 110 kroner
Fulltekstutgave (PDF-format)
Om rapporten :
Rapporten redegjør for et samarbeids- og utviklingsprosjekt som er gjennomført ved Høgskolen i Vestfold studieåret 2003/2004. Utviklingsprosjektet har bestått i å designe og organisere vilkår for fruktbare didaktiske møter i faget pedagogikk mellom førskolelærer- og allmennlærerstudenter. Prosjektet la til rette for at studentgrupper fikk erfare hverandres framtidige arbeidsområder i håp om å øke forståelse og utvikle et grunnlag for samarbeid. I tillegg har de erfart samarbeidslæring gjennom grupper satt sammen på tvers av utdanningene.
Berit Bratholm og Kristin Rydjord Tholin er ansatt som høgskolelektorer i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold. De underviser ved henholdsvis allmennlærerutdanningen og førskolelærerutdanningen i tillegg til etter- og videreutdanninger i regi av Høgskolen.
Copyright: HVE / Berit Bratholm og Kristin Rydjord Tholin
ISBN: 82-7860-130-5 (Papirutgave)
ISBN: 82-7860-131-3 (Nettutgave)
<< Tilbake til hovedsiden for Skriftserien
|