![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Høgskolen i Vestfolds skriftserie : utgivelser i 1999
Thomas Moser, Einar Berggraf Jacobsen, Kari Anne Jørgensen, Sven Egil Folvik, Karl H. Lilletvedt, Jorunn Nyhus Braute:L97 og kroppsøvingsfaget - Fra blå praktbok til grå hverdag?Delrapport 1: En teoretisk referanseramme for evaluering av L97Høgskolen i Vestfold / Notat 2/99 Om notatet:Mål:Intensjon med prosjektet som helhet er å få bedre innsikt i og mer forståelse for hvordan en læreplan virker i skolehverdagen. Målet med delprosjekt-1 er å skape en teoretisk og metodisk referanseramme for det videre arbeid. I notatet blir det sett på grunnleggende teoretiske og forskningsmetodiske momenter i forbindelse med evaluering av læreplaner. Siktepunktet er å utvikle en felles faglig plattform i prosjekt-gruppen og å gjøre dette ‘teoretiske referansesystem’ tilgjengelig for andre. Dette utgjør utgangspunktet for de påfølgende empiriske delprosjektene. Resultater:
Praksisaspektet har hittil ikke framstått som et høyt prioritert
område ved evaluering. Dette prosjektet vil være opptatt av
praksis på undervisningsnivået og med en skoleutviklende funksjon.
Her vil en avgrense oppmerksomheten til momentene implementering og realisering
samt resultater oppnådd. Prosjektet tar utgangspunkt i sentrale kategorier
i didaktisk relasjonstenkning, intensjoner, mål, innhold, arbeidsmåter,
personforutsetninger og rammefaktorer.
Om forfatterne:
Copyright: Forfatterne/Høgskolen i Vestfold |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
|