![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Høgskolen i Vestfolds skriftserie :
utgivelser i 1997
Kåre Gerhard Christensen og Terje KristensenInteressekonflikter i bruk av naturressurser - en utfordring i miljøundervisningenRapport nr 1 fra MUVIN 2 i NorgeRapport 11/97Sider: 116 + vedleggISBN: 82-7860-017-1 Rapporten representerer første del av rapporteringen fra den norske deltakelsen i andre fase av det nordiske miljøundervisningsprosjektet MUVIN. Rapporten inneholder en presentasjon av miljøundervisningen i Norge og en orientering om den nordiske satsingen. Spesielt tar den for seg MUVIN-prosjektet med pilotfase i 1992-93, og bakgrunnen for MUVIN 2. Beskrivelsen av MUVIN 2 starter med strategien for prosjektet: Organiseringen fra Statens Utdanningskontor i Vestfold, og en presentasjon av MUVIN 2-skolene i Norge. Spesielt tas konfliktaspektet i miljøundervisning opp. Rapporten tar for seg forskning knyttet til MUVIN 2 og evaluerer resultatene av prosjektet. Særlig vekt er det lagt på prosjektets to sentrale tema: «Interessekonflikter» og «handlingsaspektet». Om forfatterne:Kåre Gerhard Christensen er høgskolelektor (cand. real) ved Høgskolen i Vestfold, Avd. for Lærerutdanning. Han har omfattende undervisningserfaring fra grunn-, videregående og høgskole. Som lærerutdanner er han opptatt av miljøundervisningen i skolen, og han har engasjert seg sterkt i etter- og videreutdanning av lærere innen dette feltet.E-post: Kare.G.Christensen@hive.no
Terje Kristensen er 1. amuensis (cand. real) i naturfagdidaktikk ved Universitetet i Oslo, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling (ILS). Han har undervisningserfaring fra grunn- og videregående skole og har arbeidet med lærerutdanning i 20 år. Kristensen har en betydelig lærebokproduksjon i naturfag for grunnskolens ungdomstrinn og for videregående skole og har fulgt opp dette med etter- og videreutdannings-virksomhet i natur- og miljøfag.
Copyright: Forfatterne/Høgskolen i Vestfold
Emneord:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
|