Høgskolen i Vestfolds skriftserie : utgivelser
i 2001
Fokus på pedagogiske
tekster 4
To artikler om vurdering av
lærebøker
Redigert av Staffan Selander og Dagrun Skjelbred
Tønsberg: Høgskolen i Vestfold,
2001.
Notat 13/2001.
42 s.
Tilgjengelig
i fulltekst
Om notatet:
Notatet inneholder to artikler
om lærebøker i kunst og håndverk i grunnskolen og i
videregående opplæring. Bente Støa har undersøkt
hvordan lærere ved seks skoler vurderer de to lærebøkene
som brukes innen faget kunst- og kulturhistorie på grunnkurs i formgiving.
Tollef Thorsnes analyserer
det mest brukte læreverket på ungdomstrinnet.
Notatet er en del av prosjektet
"Valg, vurdering og kvalitetsutvikling av lærebøker og andre
læremidler hvor professor Staffan Selander og førsteamanuensis
Dagrun Skjelbred er prosjektledere. De har også redigert denne og
andre utgivelser knyttet til prosjektet.
Om forfatterne:
Bente Støa er ansatt ved St. Olav
videregående skole, Sarpsborg.
Tollef Thorsnes er høgskolelektor
i Kunst og håndverk og har arbeidet i Høgskolen i Vestfold,
lærerutdanningen siden 1994.
Valg, vurdering og kvalitetsutvikling
av lærebøker og læremidler
Arbeidet som presenteres her
er en del av forskningsprosjektet Valg, vurdering og kvalitetsutvikling
av lærebøker og læremidler i grunnskole og videregående
opplæring. Prosjektet er et treårig forskningsprosjekt. Deltakere
i prosjektet er Faglitterær forfatter- og oversetterforening (NFF),
Den norske forleggerforening (DnF), Læringssenteret (LS) og
Høgskolen i Vestfold (HVE) i tillegg til KUF.
Senter for pedagogiske tekster og læreprosesser
Høgskolen i Vestfold
er tildelt knutepunktansvar for pedagogiske tekster. Senter for
pedagogiske tekster og læreprosesser er ansvarlig for dette knutepunktet.
Her inngår bl.a. forskning i læreboktekster, og drift av en
database over lærebokforskning
Copyright:
Forfatteren/Høgskolen i Vestfold
Denne
publikasjonen er tilgjengelig i fulltekst
[ Tilbake
til publikasjons-/bestillingsliste ]
|