Turid Thorsby Jansen, Mari Pettersvold og Kristin Rydjord Tholin:
”Har aldri lært så mye på ett år”
En intern evaluering av videreutdanningsstudiet Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB)
Rapport 3/2007, Høgskolen
i Vestfold
78 sider - 100 kroner
Fulltekstutgave
(pdf-format - 5,5 MB)
Om rapporten:
Rapporten er en evaluering av studiet ”Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB). Sentralt i prosjektet har vært å identifisere komponenter i PUB-studiet som har vært viktige for å utvikle ferdigheter i å lede, planlegge, gjennomføre og dokumentere ulike former for pedagogisk utviklingsarbeid. Studiet har vektlagt ulike arbeidsformer som forelesninger, og erfaringsdeling på samlingene, veiledning i nettverk og arbeidsmappemetodikk. Disse arbeidsformene har i ulik grad bidratt til PUB-studentenes læring og utvikling av handlingskompetanse.
I denne rapporten har vi også valgt å se om vi kan synliggjøre om og i tilfelle hva som kan bidra til at barnehagebarna blir mer involvert i utviklingsarbeidet fordi dette er noe som er særegent ved PUB-studiet ved vår høgskole sammenlignet med de to øvrige høgskolene som har gjennomført PUB-studier.
Om forfatterne:
Turid Thorsby Jansen er førskolelærer og arbeider som høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold, Avdeling for lærerutdanning. Hun underviser ved førskolelærerutdanningen og er også knyttet til Barnehagesenteret – Senter for samarbeid om barnehageutvikling ved Høgskolen i Vestfold der hun arbeider med etter- og videreutdanninger.
Mari Pettersvold er sosiolog og arbeider som høgskolelektor ved Høgskolen i Vestfold, Avdeling for lærerutdanning. Hun arbeider primært med førskolelærerutdanning. I tillegg til å undervise arbeider hun som daglig leder av Barnehagesenteret – Senter for samarbeid om barnehageutvikling ved Høgskolen i Vestfold.
Kristin Rydjord Tholin er førskolelærer og høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold, Avdeling for lærerutdanning. Hun underviser ved førskolelærerutdanningen i tillegg til etter- og videreutdanninger i regi av Barnehagesenteret, Høgskolen i Vestfold.
Copyright: HVE / Forfatterne 2007
ISBN
82-7860-196-8
(Papirutgave)
ISBN 82-7860-197-6 (Elektronisk utgave)
<< Tilbake til hovedsiden for Skriftserien
|