Eli Kari Høihilder og Knut Roar Engh:
Elevvurdering på grunnskolens sjuende trinn i Vestfold
Rapport 10/2006, Høgskolen i Vestfold
42 sider - 60 kroner
Fulltekstutgave (pdf-format - 301 kb)
Om rapporten :
Rapporten er et resultat av en kvantitativ spørreundersøkelse blant sjuendeklasselærere i grunnskolen i Vestfold 2005-2006. Undersøkelsen dreide seg om hvordan kontaktlærere arbeidet med elevvurdering i sine klasser, og om etterutdanning i elevvurdering hadde hatt betydning for deres vurderingspraksis.
Prosjektlederne avholdt seinere en konferanse for nærmere 20 lærere i den samme målgruppa, der de ble intervjuet om sitt arbeid med elevvurdering. Dette resulterte i kvalitative data som bidro til å utdype forståelsen av dette arbeidet. Rapporten oppsummerer også resultatene av disse intervjuene.
Om forfatterne:
Høgskolelektor Eli Kari Høihilder har vært ansatt ved Høgskolen i Vestfold, avdeling for lærerutdanning siden 1997. Hun har hovedfag i pedagogikk (1994) og i Ernæring, helse og miljø (2004). Hun underviser i pedagogikk på allmennlærerutdanningen, og er koordinator for PPU-studiet.
Roar Engh er førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold, avdeling for lærerutdanning. Han har tidligere gitt ut flere artikler om grunnskolen.
Både Engh og Høihilder er koordinatorer i Nasjonalt nettverk for elev- og lærlingvurdering, et nettverk som er etablert og finansiert av Utdanningsdirektoratet.
Copyright: HVE / Forfatterne 2006
ISBN
82-7860-184-4
(Papirutgave)
ISBN 82-7860-185-2 (Elektronisk utgave)
<< Tilbake til hovedsiden for Skriftserien
|