Vestfold College / Høgskolen i Vestfold (HVE) Avdeling for lærerutdanning 
 

 

Fokus på pedagogiske tekster 3

Fem artikler om vurdering av lærebøker


Redigert av
Staffan Selander og Dagrun Skjelbred

Tønsberg : Høgskolen i Vestfold, 2001
Notat 8/2001

Innhold: Full innholdsfortegnelse >>

Forord

Utvikling av historiebevissthet og narrativ kompetanse gjennom historiefaget i Aschehougs læreverk for ungdomstrinnet
Av Halvdan Eikeland

Naturvitenskap og virkelighet i lærebøker
Av Erik Knain

Samfunnsvirkelighet og lærebokvirkelighet - nye former for språkvariasjon i samfunnet og i lærebøkene
Av Lars Anders Kulbrandstad

Grunnskolefaget norsk og målet om "innblikk i andre kulturar"
Av Lise Iversen Kulbrandstad

Elevens litteraturhistorie anno 1997
Litteraturhistoriografien i tre norskverk for ungdomssteget

Av Sveinung Nordstoga

Bidragsytere i dette nummeret

 
Notatet er også tilgjengelig i følgende formater (omfang ca 101 s.):

Avdeling for lærerutdanning 

 
Fokus på pedagogiske tekster 3
Fem artikler om vurdering av lærebøker

Notat 8/2001
Copyright © 2001 forfatterne / Høgskolen i Vestfold
Konvertert og publisert på veven: 15.5.2001
HVE-Biblioteket